Dowiedz się, jak zbudować lojalność pacjentów w swoim centrum kinezjologii: 3 ważne klucze

/

  1. Strona główna
  2. Blog AgendaPro Health
  3. Dowiedz się, jak budować lojalność pacjentów w swoim ośrodku ...

Budowanie lojalności klientów to jedno z najważniejszych zadań dla każdej firmy. Jak wiadomo, przedsiębiorstwa dążą do wygenerowania sukcesu ekonomicznego, który jest im potrzebny do osiągnięcia celów w krótkim, średnim i długim okresie. Jeden z podstawowych elementów osiągnięcia tego sukcesu odnosi się do lojalności klientów.

Spis treści:

1) Wprowadzenie.
2. Zbuduj relację ze swoimi klientami: uczłowiecz swój biznes.

3. Spersonalizuj swoje doświadczenie w zakresie obsługi.

4. Komunikuj i nagradzaj zaufanie swoich klientów.

Sprawienie, że docelowa grupa odbiorców będzie lojalna wobec Twojej marki nie jest łatwym zadaniem, ale nie jest niemożliwe. Jest to cel, do którego musi dążyć każda firma, aby umocnić się w czasie, a ponadto ustanowić swój element wyróżniający w niszy rynkowej.

W przypadku ośrodków kinezjologii lojalność jest podstawą. Ponieważ dyscyplina ta staje się coraz bardziej nowa i modna, kluczowe jest, aby móc zawładnąć niszą rynkową, która jest w pełnym rozwoju. Podczas gdy to będzie się różnić w zależności od kraju, w którym jesteś, faktem jest, że jest to dyscyplina, która wciąż jest w procesie zrozumienia i stanowi ważną szansę w dziedzinie zdrowia i dobrego samopoczucia.

Jeśli jesteś właścicielem niedawno otwartego lub średnio rozwiniętego centrum kinezjologii i szukasz sposobu na budowanie lojalności pacjentów, oto kilka zaleceń, które pomogą Ci osiągnąć Twoje cele:

Poznaj najlepszy sposób na budowanie lojalności pacjentów: oprogramowanie do kinezjologii

1) Zbuduj relację ze swoimi klientami: uczłowiecz swój biznes.

Ostatnio coraz częściej słyszy się o "ludzkim" tonie komunikacji w markach, czy "uczłowieczaniu swojej marki". Chociaż pojęcie to zyskało na popularności w ostatnich latach, termin ten jest niezaprzeczalnie trafny: marka, która podchodzi do swoich klientów i komunikuje się z nimi w bardziej ludzki sposób, jest kluczem do osiągnięcia lojalności klientów i wyróżnienia się na tle konkurencji.

W tym sensie strategia marketingowa i komunikacyjna Twojego centrum kinezjologii musi być dostosowana do osiągnięcia tego celu. Aby to zrobić, polecamy zdecydować się na formy marketingu, które są bardziej zgodne z najnowszymi trendami i mniej masowe niż tradycyjne media: portale społecznościowe (generowanie wartościowych treści dla społeczności) i e-mail to niektóre z narzędzi, które możesz wykorzystać. W każdym przypadku najważniejsze jest określenie tonu komunikacji i tego, jak będziesz podchodził do swoich klientów.

Humanizowanie marki brzmi nieco mgliście, jednak jest prostsze niż myślisz: traktuj swojego klienta jak osobę, zrozum jego gusta, dowiedz się, jak się komunikuje, za pomocą jakich platform to robi, a dzięki temu będziesz mógł podejść do niego w bardziej strategiczny sposób.

2. Spersonalizuj swoje doświadczenie w zakresie usług

Jednym z waszych głównych atrybutów jest jakość usług. Ponieważ jesteś centrum kinezjologii, a więc firmą usługową, ważne jest, abyś zagwarantował inne doświadczenie, które zachęci Twoich klientów do polecania Cię i oczywiście do bycia lojalnym wobec Twojej marki.

Aby to zrobić, konieczne jest posiadanie jak najlepiej wyszkolonego kapitału ludzkiego: pamiętaj, że odpowiednio przeszkolony personel robi różnicę. Podobnie można dodać inne atrybuty stanowiące wartość dla klientów. Spersonalizowane oprogramowanie, na przykład, jest bardzo użytecznym narzędziem, które pozwala twoim pacjentom zaplanować wizyty i zarządzać płatnościami, a jednocześnie pozwala tobie jako właścicielowi firmy mieć dane niezbędne do kampanii marketingowych.

W każdym razie, poprawa doświadczenia w zakresie obsługi, od umawiania spotkań do obsługi posprzedażowej, będzie stanowić różnicę między Twoją firmą a resztą konkurencji.

3. Przekazuj i nagradzaj zaufanie swoich klientów

Podobnie jest z komunikacją z klientami. Oprócz kanałów komunikacji w sieciach społecznościowych i strategii, o których wspomnieliśmy w zakresie humanizacji marki, ważne jest, abyś potrafił komunikować się ze swoimi klientami w sposób asertywny, nie popadając w spam.

Aby to zrobić, dobrą alternatywą jest monitorowanie otrzymanej usługi. Możesz to zrobić na przykład poprzez badania satysfakcji. Obsługa posprzedażowa ma fundamentalne znaczenie dla klienta, aby mógł lepiej połączyć się z Twoją marką. Podobnie wysyłanie comiesięcznych newsletterów z nowościami, premierami, ofertami, promocjami i innymi ciekawymi treściami pozwoli Ci wzmocnić komunikację z Twoimi klientami. Z drugiej strony, oferowanie promocji i rabatów dla nowych klientów lub tych, którzy uczęszczają do Twojego centrum od dłuższego czasu, to kolejna zachęta, która zwykle działa.

Oprogramowanie dostosowane do potrzeb klienta może pomóc w osiągnięciu tego celu. Tego typu narzędzie gromadzi w jednym miejscu dane, których potrzebujesz od swoich klientów, aby zaplanować kampanie email marketingowe lub newslettery, dzięki czemu może pomóc Ci w lepszej komunikacji. Podobnie kluczowym elementem jest nagradzanie swoich klientów.

Krótko mówiąc, kluczem do budowania lojalności klientów jest oferowanie doskonałej obsługi, uczłowieczanie swojej marki i oczywiście asertywna komunikacja. Strategie inbound marketingu są podobnie niezbędne do osiągnięcia tego celu: generowanie wartościowych treści dla swojej społeczności to podstawa, ponieważ pozwala to na podejście do marki w bardziej ludzki i kompleksowy sposób. Wykorzystaj niezbędne narzędzia i przenieś swoje centrum kinezjologii na wyższy poziom.

Powiązane artykuły:

1) Jak przeprowadzić wywiad lekarski?

2. Wszystko o receptach

3. Pro's i con's posiadania oprogramowania dla swojego centrum kinezjologii lub fizjoterapii.