Budowanie lojalności klientów to jedno z najważniejszych zadań dla każdej firmy. Jak wiadomo, przedsiębiorstwa dążą do wygenerowania sukcesu ekonomicznego, który jest im potrzebny do osiągnięcia celów w krótkim, średnim i długim okresie. Jeden z podstawowych elementów osiągnięcia tego sukcesu odnosi się do lojalności klientów.
Spis treści: |
1) Wprowadzenie. |
2. Zbuduj relację ze swoimi klientami: uczłowiecz swój biznes. |
3. Spersonalizuj swoje doświadczenie w zakresie obsługi. |
4. Komunikuj i nagradzaj zaufanie swoich klientów. |
Sprawienie, że docelowa grupa odbiorców będzie lojalna wobec Twojej marki nie jest łatwym zadaniem, ale nie jest niemożliwe. Jest to cel, do którego musi dążyć każda firma, aby umocnić się w czasie, a ponadto ustanowić swój element wyróżniający w niszy rynkowej.
W przypadku ośrodków kinezjologii lojalność jest podstawą. Ponieważ dyscyplina ta staje się coraz bardziej nowa i modna, kluczowe jest, aby móc zawładnąć niszą rynkową, która jest w pełnym rozwoju. Podczas gdy to będzie się różnić w zależności od kraju, w którym jesteś, faktem jest, że jest to dyscyplina, która wciąż jest w procesie zrozumienia i stanowi ważną szansę w dziedzinie zdrowia i dobrego samopoczucia.
Jeśli jesteś właścicielem niedawno otwartego lub średnio rozwiniętego centrum kinezjologii i szukasz sposobu na budowanie lojalności pacjentów, oto kilka zaleceń, które pomogą Ci osiągnąć Twoje cele:
Poznaj najlepszy sposób na budowanie lojalności pacjentów: oprogramowanie do kinezjologii |
Ostatnio coraz częściej słyszy się o "ludzkim" tonie komunikacji w markach, czy "uczłowieczaniu swojej marki". Chociaż pojęcie to zyskało na popularności w ostatnich latach, termin ten jest niezaprzeczalnie trafny: marka, która podchodzi do swoich klientów i komunikuje się z nimi w bardziej ludzki sposób, jest kluczem do osiągnięcia lojalności klientów i wyróżnienia się na tle konkurencji.
W tym sensie strategia marketingowa i komunikacyjna Twojego centrum kinezjologii musi być dostosowana do osiągnięcia tego celu. Aby to zrobić, polecamy zdecydować się na formy marketingu, które są bardziej zgodne z najnowszymi trendami i mniej masowe niż tradycyjne media: portale społecznościowe (generowanie wartościowych treści dla społeczności) i e-mail to niektóre z narzędzi, które możesz wykorzystać. W każdym przypadku najważniejsze jest określenie tonu komunikacji i tego, jak będziesz podchodził do swoich klientów.
Humanizowanie marki brzmi nieco mgliście, jednak jest prostsze niż myślisz: traktuj swojego klienta jak osobę, zrozum jego gusta, dowiedz się, jak się komunikuje, za pomocą jakich platform to robi, a dzięki temu będziesz mógł podejść do niego w bardziej strategiczny sposób.
Jednym z waszych głównych atrybutów jest jakość usług. Ponieważ jesteś centrum kinezjologii, a więc firmą usługową, ważne jest, abyś zagwarantował inne doświadczenie, które zachęci Twoich klientów do polecania Cię i oczywiście do bycia lojalnym wobec Twojej marki.
Aby to zrobić, konieczne jest posiadanie jak najlepiej wyszkolonego kapitału ludzkiego: pamiętaj, że odpowiednio przeszkolony personel robi różnicę. Podobnie można dodać inne atrybuty stanowiące wartość dla klientów. Spersonalizowane oprogramowanie, na przykład, jest bardzo użytecznym narzędziem, które pozwala twoim pacjentom zaplanować wizyty i zarządzać płatnościami, a jednocześnie pozwala tobie jako właścicielowi firmy mieć dane niezbędne do kampanii marketingowych.
W każdym razie, poprawa doświadczenia w zakresie obsługi, od umawiania spotkań do obsługi posprzedażowej, będzie stanowić różnicę między Twoją firmą a resztą konkurencji.
Podobnie jest z komunikacją z klientami. Oprócz kanałów komunikacji w sieciach społecznościowych i strategii, o których wspomnieliśmy w zakresie humanizacji marki, ważne jest, abyś potrafił komunikować się ze swoimi klientami w sposób asertywny, nie popadając w spam.
Aby to zrobić, dobrą alternatywą jest monitorowanie otrzymanej usługi. Możesz to zrobić na przykład poprzez badania satysfakcji. Obsługa posprzedażowa ma fundamentalne znaczenie dla klienta, aby mógł lepiej połączyć się z Twoją marką. Podobnie wysyłanie comiesięcznych newsletterów z nowościami, premierami, ofertami, promocjami i innymi ciekawymi treściami pozwoli Ci wzmocnić komunikację z Twoimi klientami. Z drugiej strony, oferowanie promocji i rabatów dla nowych klientów lub tych, którzy uczęszczają do Twojego centrum od dłuższego czasu, to kolejna zachęta, która zwykle działa.
Oprogramowanie dostosowane do potrzeb klienta może pomóc w osiągnięciu tego celu. Tego typu narzędzie gromadzi w jednym miejscu dane, których potrzebujesz od swoich klientów, aby zaplanować kampanie email marketingowe lub newslettery, dzięki czemu może pomóc Ci w lepszej komunikacji. Podobnie kluczowym elementem jest nagradzanie swoich klientów.
Krótko mówiąc, kluczem do budowania lojalności klientów jest oferowanie doskonałej obsługi, uczłowieczanie swojej marki i oczywiście asertywna komunikacja. Strategie inbound marketingu są podobnie niezbędne do osiągnięcia tego celu: generowanie wartościowych treści dla swojej społeczności to podstawa, ponieważ pozwala to na podejście do marki w bardziej ludzki i kompleksowy sposób. Wykorzystaj niezbędne narzędzia i przenieś swoje centrum kinezjologii na wyższy poziom.
Powiązane artykuły:
1) Jak przeprowadzić wywiad lekarski?
2. Wszystko o receptach
3. Pro's i con's posiadania oprogramowania dla swojego centrum kinezjologii lub fizjoterapii.