Sieci społecznościowe zmieniły sposób, w jaki komunikujemy się nie tylko w sferze osobistej, ale także przeniosły się do świata biznesu i tego, jak komunikują się ze swoimi użytkownikami. W tym sensie marki były w stanie wykorzystać te nowe kanały komunikacji, aby wygenerować większą liczbę sprzedaży i nawiązać więzi ze swoimi konsumentami.
Sieci społecznościowe mają silny wpływ na decyzje zakupowe użytkowników. Zanim klient zdecyduje się na daną usługę, szuka referencji i opinii na Facebooku czy w Google. Według badań nad mediami społecznościowymi, 71% konsumentów twierdzi, że jest bardziej prawdopodobne, że dokona zakupu na podstawie poleceń z mediów społecznościowych.
Dlatego jako właściciel lub kierownik salonu nie możesz zignorować potęgi mediów społecznościowych, aby rozwijać swój biznes i budować bliższe relacje z klientami. Obecnie najczęściej używanymi serwisami społecznościowymi, a więc mającymi największy zasięg, są Facebook, YouTube i Instagram. Abydać ci pomysł, 1 na 4 osoby łączą się z Facebookiem każdego miesiąca. Mając te dane, najlepszą alternatywą jest stworzenie planu marketingowego, wdrażając niektóre z tych sieci w swoim salonie lub salonie fryzjerskim.
Przy tej okazji zdecydujemy się na Instagram, ponieważ jest to portal społecznościowy z silnym naciskiem na wizualizacje, idealny do podkreślenia usług Twojego salonu czy gabinetu fryzjerskiego. To sieć z ponad 500 milionami użytkowników, a trendem są zdjęcia z efektami, sztuką i filmami. Najczęstszy profil to kobiety, interesujące się technologią i mające mniej niż 40 lat.
Jednym z jej narzędzi jest Instagram Stories , który ma bardziej zwinny i łatwy w użyciu format, aby zoptymalizować interakcje ze społecznością.