Rozpoczynasz nowy biznes w branży kosmetycznej i nie wiesz jak ozdobić swój salon manicure i pedicure? Pierwszą rzeczą, którą powinieneś wiedzieć o tym, jak udekorować salon manicure i pedicure jest to, że bez względu na wymiary twojej przestrzeni; czy to duża przestrzeń, czy naprawdę skromna, czy też mała, powinieneś pamiętać, że tym, co naprawdę pozwoli ci zdobyć dużą i dobrą klientelę, będzie wygląd i komfort twojego miejsca pracy.
Dlatego wiedza o tym, jak udekorować swój salon jest bardzo ważna. Tutaj podamy Ci najlepsze wskazówki, dzięki którym Twój salon będzie oszałamiający.
Każdy salon manicure i pedicure to miejsce relaksu i rozpieszczania. Te przestrzenie służą również jako miejsce, w którym Twoi klienci mogą się zrelaksować i miło spędzić czas.
Zastanawiając się nad tym, jak urządzić salon manicure i pedicure, należy wziąć pod uwagę, że usługi te wymagają szczególnej bliskości z klientem, co będzie wymagało harmonijnego otoczenia, które temu sprzyja i wzmacnia. Aby osiągnąć to harmonijne wrażenie, musisz zadbać o prawidłową pracę nad trzema podstawowymi aspektami: oświetleniem, muzyką i zapachami.
Pamiętaj, że nie chodzi tylko o zaprojektowanie fizycznej przestrzeni, ale o zaprojektowanie kompletnego doświadczenia usługowego, w którym ważną częścią będzie niewątpliwie jakość Twojej pracy, ale także rodzaj doświadczenia, jakie każdy klient ma w Twojej przestrzeni pod względem komfortu, a to angażuje zmysły.
Jak zatem urządzić salon manicure i pedicure? Sekret tkwi w wystroju i kompozycji, która osiąga równowagę w Twojej przestrzeni; oraz w wysokiej jakości palecie kolorów, która ją wspiera. Tak więc, trzeba będzie zlokalizować sumiennie każdą z właściwości i zastanowić się nad ich tonalnością, aby uzyskać odpowiednie i harmonijne wymiarowanie przestrzeni.
Zaplanuj swoją przestrzeń. W najprawdziwszym znaczeniu tego słowa mamy na myśli to, że powinieneś stworzyć prosty plan, który uwzględnia konkretne wymiary Twojej przestrzeni. Powinieneś, w miarę możliwości, sporządzić plan, który pozwoli Ci umieścić półki zgodnie z Twoimi kryteriami, stosując strategię, która najbardziej Ci odpowiada. Dzięki tej mapie będziesz wiedział, czy posiadana przez Ciebie przestrzeń jest wystarczająca, a tym samym będziesz wiedział, czy konieczne będzie dokonanie redystrybucji lub zmniejszenie liczby posiadanych nieruchomości.
Użyj odpowiednich kolorów na ścianach. Wspomnieliśmy już, że dobra paleta kolorów sprawi, że doświadczenia Twoich klientów będą bardziej komfortowe. Wskazane jest, aby zawsze używać jasnych i neutralnych kolorów. Możesz również łączyć neutralne rodzaje kolorów ze znacznie mocniejszymi barwami, pamiętaj, aby połączyć mocny ton ściany z mocnym tonem części wystroju, a także wybrane przez Ciebie mocne i neutralne odcienie.
Wybierz meble, które będą do siebie pasować. Jeśli myślisz o projektowaniu doświadczenia, jak również tego fizycznego miejsca pracy, to przy wyborze mebli powinieneś wziąć pod uwagę trzy podstawowe aspekty: zastosowanie stonowanych kolorów, umiarkowany lub minimalistyczny rozmiar oraz funkcjonalność. Jeśli chodzi o zastosowanie kolorów, to do dużych mebli najbardziej polecane są neutralne odcienie, natomiast mocniejsze i jaśniejsze kolory doskonale sprawdzają się w przypadku mniejszych mebli.
Co do rozmiaru, to będzie zależało od wielkości fizycznej przestrzeni twojego salonu. Jeśli jest mały, będziesz musiał zdobyć małe meble, ponieważ meble z mocnymi kolorami mają tendencję do wizualnego zmniejszania przestrzeni. Pamiętaj również o tym, że bardzo kolorowy wystrój odwróci uwagę klienta od jakości Twoich usług na rzecz wyglądu Twojego salonu.
Zawsze podążaj za światłem. Wykorzystaj maksymalnie naturalne światło. Jest to tak podstawowy aspekt, że powinieneś wziąć go pod uwagę nawet przy wyborze przestrzeni, jaką będziesz dysponował na swój salon. Jeśli Twoja przestrzeń jest jedną z małym dostępem do naturalnego światła, możesz to zrekompensować używając kolorów, które nadają jej jaśniejszy wygląd.
Można też wykorzystać sztuczne światło poprzez reflektory i różne lampy. Pamiętaj, że użycie światła definiuje doświadczenie, jakie Twój klient będzie miał w salonie, użyj go strategicznie. Zalecamy stosowanie przyciemnionego oświetlenia w takich miejscach jak kasy czy lady. Najmocniejsze światło pozostaw w miejscach wspólnych, poczekalniach i toaletach.
Nadaj swojej przestrzeni osobowość. Użyj motywów dekoracyjnych, takich jak loga, małe dzieła sztuki, muzyka specyficzna dla Twojej tożsamości (zawsze w niskim kluczu) i przedmioty, takie jak duże lustra, aby nadać przestrzeni perspektywę. Zawsze uważaj na kompozycję, ponieważ wielki obiekt sztuki może pozostać niezauważony, jeśli jest źle umieszczony. Z drugiej strony, jeśli masz logo, użyj jego kolorów w różnych obszarach salonu, aby nadać mu więcej tożsamości i spójności.
Przygotuj miejsce do przechowywania towarów. Można to osiągnąć poprzez włączenie mebli, które oprócz pełnienia funkcji dekoracyjnej, mogą również służyć jako miejsca, w których można zorganizować i wyeksponować swoje produkty, zarówno te przeznaczone na sprzedaż, jak i do użytku. Bardzo przydatne mogą okazać się półki, szafki o różnych rozmiarach i kształtach, witryny i innego rodzaju elementy, które mogą służyć nie tylko jako lady, ale także jako separatory różnych stref w Twojej przestrzeni.
Zadbaj o zapachy i sprytnie wykorzystaj muzykę. Chociaż wiemy, że najbardziej widocznym zapachem w każdym salonie paznokci jest zapach lakieru do paznokci, rozpuszczalników i kleju, zalecamy wybranie konkretnego ciała zapachowego dla twojego salonu poprzez świece zapachowe lub olejki. Mogą one być bardzo przydatne do tłumienia obecności najbardziej wyrazistych zapachów. Unikaj w dużej mierze słodkich zapachów, te, które bledną przy mocnym zapachu szkliw zawsze będą lepsze, aby osiągnąć dobry balans. Ten aspekt jest ostateczny dla zaprojektowania niezapomnianego doświadczenia.
Wreszcie, myśląc o tym, jak udekorować salon manicure i pedicure, zdecydowanym czynnikiem, który pomoże zoptymalizować to, jak udekorować salon manicure lub pedicure, będzie wykorzystanie muzyki. Zawsze wybieraj miękką, nowoczesną muzykę, która sprzyja relaksowi i rozmowie. Zróżnicuj gatunek muzyki, z którego korzystasz. Pamiętaj, że to Twoja przestrzeń i obsługa są bohaterami, więc muzyka zawsze będzie na drugim planie.
Owszem, pierwsze wrażenie jest zawsze najważniejsze, ale jeśli towarzyszy mu komfortowe i harmonijne doświadczenie zawsze będzie drugie, a nawet trzecie. Chodzi o to, aby Twoi klienci zawsze wracali do Twojej przestrzeni, jakby to był pierwszy raz.
Artykuły powiązane